وبلاگ

لیست خوراکی‌ها و تنقلات شب عید

لیست خوراکی‌ها و تنقلات شب عید + لوکینو

عید نوروز از سنت‌های دیرینه ایرانیان است. در روزهای نخستین عید همیشه منتظر مهمان هستیم و تلاش می‌کنیم بهترین میزبانی را داشته باشیم. مردم از دیرباز تا کنون بر این باور هستند که هرچه سال را بهتر آغاز کنند، سال بهتر و پربرکت‌تری را پیش رو خواهند داشت. به همین دلیل در ادامه تلاش داریم راه‌هایی برای پذیرایی از مهمانان در عید نوروز برای شما عزیزان بیان نماییم و لیستی از بهترین خوراکی‌ها و تنقلات شب عید را بازگو نماییم تا به کمک این ایده‌ها بتوانید مهمانی‌های خود را به بهترین حالت ممکن برگزار نموده و از هم نشینی و صحبت با مهمانان خود نهایت لذت را ببرید؛ چرا که تنقلات و خوراکی‌ها لذت دورهمی‌ها را چند برابر می‌کند.

 

لیست خوراکی‌ها و تنقلات شب عید + لوکینو

 

چیپس میوه یا میوه خشک

یکی از خاص‌ترین و خوشمزه‌ترین تنقلاتی که در نوروز می‌توانید به کمک آن از مهمان‌های خود پذیرایی نمایید، میوه خشک است. چیپس میوه یا میوه خشک را به صورت آماده می‌توانید از شیرینی فروشی‌ها و اغذیه فروشی‌ها تهیه نمایید یا حتی در منزل به سادگی اقدام به درست کردن آن کنید که هزینه مقرون به صرفه‌تری داشته باشد.

برای درست کردن میوه خشک تنها کافی است میوه‌های مختلف از قبیل سیب، پرتقال، کیوی، آلو، هلو و هر نوع میوه دیگری را در اندازه‌های نازک و یکدست برش داده و سپس از دستگاه میوه خشک کن برای خشک کردن میوه‌ها کمک بگیرید. همچنین می‌توانید روی شوفاژ کاغذ آلومینومی کشیده و میوه‌ها را روی شوفاژ خشک نمایید. استفاده از سینی استیل و قرار دادن آن روی بخاری نیز از دیگر راه‌های سالم و سریع برای خشک کردن میوه است.

در نهایت میوه خشک‌های آماده شده را می‌توانید داخل ظروف تنقلات خوری سرو نموده و روی میز پذیرایی خود قرار دهید.

لواشک و آلبالو خشک

یکی دیگر از تنقلات شب عید که برای عموم جذاب می باشد، آلبالو خشک و لواشک است. می‌توانید لواشک را در اندازه‌های کوچک برش داده و به همراه آلبالو خشک داخل ظرف‌های اردو خوری یا ظرف تنقلات خوری ریخته و آن را روی میز خوراکی‌های خود برای پذیرایی از مهمانان عید قرار دهید و در حین گفت و گو و صحبت کردن با تنقلات آماده از مهمان‌های خود پذیرایی نمایید.

 

لیست خوراکی‌ها و تنقلات شب عید + لوکینو

 

شیرینی و دسرهای خانگی

امروزه با وجود اینترنت و شبکه‌های اجتماعی، دستور پخت هر نوع دسر و شیرینی به راحتی پیدا می‌شود. برای کمک به کاهش هزینه‌ها می‌توانید دستور چندین مدل شیرینی و دسر را در اینترنت سرچ کرده و در منزل اقدام به تهیه آن‌ها نمایید. در نهایت شیرینی‌های آماده شده را در ظرف‌های زیبا و شیرینی خوری های مدرن و زیبا بچینید و از مهمان‌های خود پذیرایی نمایید.

آجیل ، از تنقلات شب عید

معمولا بیشتر افراد از آجیل‌های مخلوط و درهم برای پذیرایی از مهمان‌ها استفاده می‌کنند، اما یک راه ساده که به دیزاین و زیبایی بیشتر میز شما کمک می‌کند، استفاده از ظروف اردو خوری است. این ظرف‌ها این امکان را به وجود می‌آورند تا به مقدار کمی از هر نوع از مغزیجات را داخل هر قسمت ظرف ریخته و سپس آن را روی میز عسلی خود قرار دهید. این ظرف‌ها هم به جنبه زیبایی وهم به جنبه خوردنی آجیل کمک می‌کنند. همچنین می‌توانید از شکلات‌های آجیلی برای پذیرایی از مهمان‌های خود در مراسم دید و بازدید عید استفاده کنید.

رولت خرما ایده عالی برای پذیرایی از مهمانان عید

بسیاری از بزرگترها ممکن است نتوانند شیرینی‌های درست شده با شکر را میل کنند به همین دلیل از شیرینی‌هایی که قند طبیعی دارند، استقبال بیشتری می‌کنند. رولت خرما نیز یکی از بهترین شیرینی‌هایی است که می‌توانید به عنوان تنقلات شب عید، به راحتی آن را در منزل تهیه نموده و در ظروف رولت خوری یا خرماخوری آن را سرو نمایید و از مهمانان خود در عید پذیرایی کنید. برای تزئین بیشتر می‌توانید مقداری پودر نارگیل، پسته و دارچین روی رولت‌ها ریخته و سپس آن را در یخچال نگهداری نمایید تا کاملا سرد و خنک شود.

تنقلات و خوراکی‌های سنتی برای عید نوروز

برای پذیرایی از مهمان خود در ایام عید می‌توانید از تنقلات سنتی ایرانی استفاده نمایید. از جمله این خوراکی‌های سنتی و خوشمزه که برای دورهمی‌های نوروزی نیز بسیار مناسب هستند به مواردی مثل برنجک یا برنج پفکی، شاهدانه بو داده، انواع شکرپنیر و نقل‌ها، سوهان، گز اصفهان و کرمان، پشمک، پولکی، مسقطی، انواع لوکوم یا راحت الحلقوم، باسلوق گردویی و غیره می‌توان اشاره نمود.

می‌توانید هریک از این تنقلات شب عید را به صورت آماده تهیه کرده یا خودتان در منزل اقدام به درست کردن آن‌ها نمایید. نکته مهمی که در خصوص پذیرایی از مهمان‌ها باید در نظر داشته باشید، چگونگی سرو تنقلات است به همین علت پیشنهاد می‌شود برای آنکه میز شما مجلل و باشکوه دیده شود حتما از ظروف تنقلات خوری، اردوخوری، خرما خوری برای چیدمان خوراکی‌های مختلف و پذیرایی از مهمان خود کمک بگیرید.

 

لیست خوراکی‌ها و تنقلات شب عید + لوکینو

 

تنقلات صنعتی مناسب برای ایام عید

تنقلات صنعتی نیز طرفداران خاص خود را داشته و به خوبی جای خود در مهمانی‌ها باز کرده است. هرچند که خوردن این خوراکی‌های صنعتی به دلیل مواد نگهدارنده و ناسالم چندان توصیه نمی‌شود؛ با این حال در ادامه برای ایده بیشتر برای تنقلات شب عید و چیدمان میز به چند مورد از این خوراکی‌ها اشاره شده است.

از جمله تنقلات صنعتی شب عید به پاپ کورن، پاستیل و مارشمالو، چیپس و پفک، تخمه، چوب شور، اسمارتیز، بیسکوییت و انواع کوکی‌ها می‌توان اشاره نمود. البته اگر زمان و فرصت کافی داشته باشید به راحتی می‌توانید بسیاری از این تنقلات را در منزل و به صورت سالم تهیه نمایید و سپس در مراسم دید و بازدید عید از مهمان‌های خود پذیرایی نمایید.

چند نکته مهم برای پذیرایی از مهمانان در عید نوروز

برای پذیرایی از مهمانان در عید نوروز، می‌توانید به نکات زیر توجه کنید:

  • خانه خود را از قبل مرتب و تمیز نمایید.
  • از عطرها و اسپری‌های خوشبو‌کننده برای ایجاد بوی مطبوع و دلنشین در فضای خانه استفاده نمایید.
  • میزبانی از مهمانان خود را به عنوان فرصتی برای ایجاد لحظات خوش و ماندگار در نظر بگیرید.
  • ارائه غذاهای محلی و سنتی مانند سبزی‌پلو، ماهی، دلمه، آش و انواع خورشت‌ها همراه با تنقلات شب عید می‌تواند جذابیت پذیرایی شما را افزایش دهد.
  • در فصول سرد به مهمانان خود چای، قهوه، شربت‌های گرم و دمنوش‌های مختلف ارائه کنید و در فصول گرم با انواع اسموتی‌ها و شربت‌های خنک از مهمان‌های خود پذیرایی نمایید.
  • اگر نمی‌توانید به دلیل فاصله جغرافیایی با مهمانان خود دیدار کنید، از راه‌های مختلفی مانند تماس تلفنی برای برقراری ارتباط و تبریک عید استفاده نمایید.
  • در صورت تمایل می‌توانید به مهمانان خود هدایای کوچک اما ارزشمندی دهید تا لحظات خوشی را برای همه به یادگار بگذارید. عیدی دادن از قدیمی‌ترین و شیرین‌ترین سنت‌های ایرانیان است.
  • برای ایجاد فضای شاد و پرانرژی، از موسیقی و برنامه‌های سرگرم‌کننده مانند بازی‌های جذاب و فعالیت‌های گروهی استفاده کنید.
  • از سنت‌ها و مراسم‌های مربوط به عید نوروز پیروی کنید.
  • با ایجاد فضای گرم و دوستانه، حس راحتی و خوشایندی برای مهمانان خود ایجاد نمایید تا لحظات خوبی را با شما سپری کنند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.