وبلاگ

نکات طلایی و کاربردی نظم دهی آشپزخانه

ایده‌های نظم دهی آشپزخانه + لوکینو

آشپزخانه از مهم‌ترین فضاها در هر خانه است. اما اگر نظم لازم در این مکان برقرار نشود، ممکن است آشپزخانه شما به فضای پرتنش و ناخوشایندی تبدیل شود و احساس شلوغی و بهم ریختگی تمرکز شما را در حین آشپزی بهم ریخته و شما را عصبی و کلافه کند؛ از این رو نظم و دکوراسیون فضای آشپزخانه اهمیت پیدا می‌کند. ایده‌های نظم دهی، از قرار دادن ظروف در جای مناسب تا استفاده از سبد و سینی‌های مخصوص برای مرتب کردن اقلام آشپزی، می‌توانند به شما کمک کنند تا آشپزخانه‌ خود را به یک فضای کارآمد و زیبا تبدیل کنید. در ادامه تصمیم داریم به بررسی ایده‌های نظم دهی آشپزخانه بپردازیم. پیروی از این ایده‌ها کمک می‌کند تا به سادگی و بدون نیاز به هزینه زیاد، صاحب یک آشپزخانه کاملا مدرن، شیک، منظم و زیبا شوید و حس خوشایندی را در حین کار در آشپزخانه برای خود و اعضای خانوادتان رقم بزنید.

 

ایده‌های نظم دهی آشپزخانه + لوکینو

 

5 ایده جذاب و ساده برای نظم دهی آشپزخانه

نظم دهنده

یکی از بهترین و ساده‌ترین راه‌ها برای ایجاد فضای بیشتر در آشپزخانه و کمک به نظم و مرتب کردن وسایل و اقلام آشپزی، استفاده از نظم دهنده ها است. این ابزارها کمک می‌کنند تا بخش عمده‌ای از وسایل بدون اینکه فضای زیادی از آشپزخانه را اشغال نماید، مرتب و تمیز دیده شود. هر چه از نظم دهنده‌های کاربردی و شیک‌تری استفاده نمایید، این موضوع به جذابیت و زیبایی بیشتر دکوراسیون آشپزخانه شما کمک می‌کند.

استند آشپزخانه

یک وسیله کاربردی و کاملا شیک است که می‌تواند به عنوان یک وسیله دکوری و نظم دهنده در فضای آشپزخانه شما عمل کند، استندها در جنس‌های مختلف چوبی، فلزی، پلاستیکی و غیره وجود دارند. شما متناسب با نیاز و سلیقه خود و همچنین بودجه‌ای که در نظر دارید، می‌توانید استند آشپزخانه زیبایی را تهیه نموده و از آن برای نظم بخشیدن به وسایل مختلف آشپزی استفاده نمایید. استندها برای نگهداری انواع جا حبوباتی، جا ادویه‌ای، سرویس چای خوری یا قهوه خوری مناسب هستند.

بانکه‌ها و ظروف نگهدارنده

یکی از مهم‌ترین و کاربردی‌ترین اقلام جهت نظم دهی آشپزخانه استفاده از ظروف نگهدارنده مواد غذایی و بانکه‌ها است. بانکه‌ها در سایز و جنس‌های مختلفی در بازار به فروش می‌رسند و تنوع رنگ و طرح آن‌ها بسیار زیاد است. با توجه به نیاز و دکوراسیون فضای خانه و آشپزخانه خود می‌توانید تعدادی از این بانکه ها را خریداری نموده و جهت نظم دادن به محیط آشپزخانه از آن‌ها استفاده نمایید. این بانکه‌ها برای نگهداری قند، چای، شکر، حبوبات، ادویه وماکارونی و انواع تنقلات مناسب هستند.

نکته مهم در استفاده از بانکه‌ها این است که این ظروف به نگهداری مواد خوراکی برای طولانی مدت کمک کرده و مانع از تغییر رنگ، مزه و بوی مواد غذایی می‌شود که این موضوع بسیار مهم و حائز اهمیت است.

 

ایده‌های نظم دهی آشپزخانه + لوکینو

 

جا قاشق و چنگال

قاشق و چنگال از اصلی‌ترین و ضروری‌ترین اقلام آشپزخانه هستند. اما چگونگی نگهداری آن‌ها بسیار مهم بوده تا با وجود تعداد زیادی که دارند، نظم آشپزخانه شما را به هم نریزند. برای این منظور پیشنهاد می‌شود حتما قاشق و چنگال‌هایی که روزانه از آن استفاده می‌کنید را از قاشق و چنگال‌های مهمان‌های خود جدا کنید.

سپس آن دسته از وسایل را که روزانه مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، در کشو و در ظرف‌های نگهدارنده مخصوص جای قاشق و چنگال قرار دهید. برای نظم دهی آشپزخانه پیشنهاد می‌شود از جا قاشق چنگال های کوچک ایستاده استفاده نمایید. این ظروف برای نگهداری از قاشق و چنگال‌هایی که به صورت مداوم و روزانه از آن‌ها استفاده می‌کنید، مناسب هستند و فضای زیادی را اشغال نمی‌کنند.

سبدها

یکی از بهترین راه‌ها برای کمک به زیبایی و جذابیت دکوراسیون آشپزخانه استفاده از سبد فلزی است. شما می‌توانید از سبد آشپزخانه برای نگهداری برخی اقلام آشپزخانه و مواد غذایی به صورت کاملا زیبا و شیک استفاده نمایید.

 

چند ایده خلاقانه و ارزان برای نظم دهی آشپزخانه

داشتن یک آشپزخانه مرتب با دکوراسیونی زیبا، همیشه نیازی به صرف هزینه‌های زیاد ندارد. شما با کمی خلاقیت و با استفاده از وسایلی که دارید، به راحتی می‌توانید به نظم دهی فضای آشپزخانه خود کمک نمایید. در ادامه نیز به چندین ایده خلاقانه و ارزان در همین خصوص اشاره شده است:

  1. پیشنهاد می‌شود برای نگهداری مواد شوینده مانند مایع ظرف شویی، مایع سفید‌کننده، دست کش ظرف شویی، اسفنج و هر نوع مواد پاک‌کننده دیگر، یک سبد را در کابینت زیر سینک خود قرار داده و مواد پاک‌کننده خود را داخل این سبد بچینید. به این ترتیب از فضای زیر سینک خود می‌توانید به صورت کاربردی استفاده نمایید.
  2. نکته بسیار مهم برای نظم دهی آشپزخانه استفاده از تقسیم کننده‌ها است. این ابزارهای کاربردی هزینه زیادی ندارند، اما به راحتی می‌توانند به نظم بخشیدن فضای کشو و کابینت‌های آشپزخانه شما کمک کنند. استفاده از این ابزارها فضای بیشتری را برای چیدن اقلام مختلف آشپزی در اختیار شما قرار می‌دهد.
  3. در صورتی که آشپزخانه کوچکی دارید، پیشنهاد می‌شود اقلام غیر ضروری خود را در انباری یا کمد دیواری که در منزل قرار دارد، نگهداری کنید.
  4. پیشنهاد می‌شود سیم اضافی لوازم برقی آشپزخانه را به کمک یک سیم کوچک در انتهای دستگاه ببندید. این کار به مرتب دیده شدن فضا کمک می‌کند.
  5. کیسه‌های زباله و نایلون‌های اضافی را داخل یک ظرف کوچک نگهداری کنید.
  6. می توانید از سبدهای پلاستیکی ارزان قیمت که به در کابینت متصل می‌شوند، برای ایجاد فضای بیشتر و قرار دادن برخی اقلام به منظور نظم دهی آشپزخانه خود استفاده نمایید.

 

ایده‌های نظم دهی آشپزخانه + لوکینو

 

نکات طلایی کوتاه برای نظم دهی آشپزخانه

  • در هنگام خرید لوازم آشپزخانه فکر کنید و حتما اقلام ضروری که به آن‌ها نیاز دارید، خریداری نمایید.
  • وسایل غیر استفاده خود را دور بیندازید، این کار به ایجاد فضای بیشتر در آشپزخانه کمک می‌کند.
  • هر وسیله‌ای که بر می‌دارید، پس از استفاده مجدد در جای قبلی خود قرار دهید.
  • برای هر وسیله، جای مخصوصی را در نظر بگیرید.
  • یخچال خود را هر هفته مرتب کرده و مواد غذایی خراب و فاسد را دور بریزید.
  • برای نگهداری شیشه و بطری‌ها می‌توانید از استند و جا بطری استفاده نمایید.
  • برای مرتب چیدن سینی‌ها، تابه‌ها و تخته آشپزخانه از قفسه‌های جدا‌کننده استفاده کنید.
  • از جا چاقویی‌های رومیزی یا دیواری برای نگهداری چاقوهای تیز آشپزخانه استفاده کنید.
  • برای نگهداری خرده ریزه‌های آشپزخانه از دیواره‌های کابینت کمک بگیرید.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.