وبلاگ

نگهداری مواد غذایی به شکل سالم

لوازم آشپزخانه پرکاربرد برای نگهداری مواد غذایی

یکی از مهم‌ترین اقدامات در طول زندگی روزانه نگهداری مواد غذایی است. این موضوع به تازه و سالم نگه داشتن مواد خوراکی کمک کرده و از هدر رفتن مواد غذایی جلوگیری می‌کند. استفاده از لوازم آشپزخانه مناسب در نگهداری از مواد غذایی نقش بسیار مهم و کلیدی دارد. از جمله این لوازم به جاحبوباتی، جاماکارونی، بانکه‌ها، جا ادویه‌ای، جانانی و غیره می‌توان اشاره نمود. نکته مهم در خصوص این محصولات طراحی زیبا و منحصربه فرد است که این موضوع سبب می‌شود علاوه بر نگهداری مواد خوراکی به زیبایی فضای آشپزخانه و دکوراسیون منزل نیز کمک شود. با مطالعه این مقاله از سایت لوکینو می‌توانید با پرکاربردترین محصولات آشپزخانه که در این گروه قرار می‌گیرند آشنایی پیدا کرده و مواد خوراکی را برای مدت زمان طولانی سالم و تازه نگه دارید.

 

لوازم آشپزخانه پرکاربرد برای نگهداری مواد غذایی

 

راهنمای مناسب برای خرید ظروف نگهداری مواد غذایی

نگهداری مواد خوراکی بر ماندگاری و عطر و طعم واقعی خوراکی‌ها تاثیر بسزایی دارد. به همین دلیل انتخاب ظروف مناسب برای نگهداری مواد غذایی از اهمیت بالایی برخوردار است از جمله نکات مهمی که در خصوص تهیه و خرید این ظروف باید به آن توجه کنید به موارد زیر می‌توان اشاره نمود:

جنس ظروف نگهداری مواد خوراکی

معمولا استفاده از ظروف پلاستیکی برای نگهداری از مواد غذایی چندان توصیه نمی‌شود و استفاده از ظروف چوبی، شیشه‌ای یا سرامیکی می‌تواند انتخاب مناسب‌تری برای این امر باشد. اگر به سادگی و زیبایی محصولات اهمیت می‌دهید بانکه اشپزخانه مثل بانکه سرامیکی یا شیشه‌ای می‌تواند انتخاب خوبی برای شما باشد اما اگر نگران شکسته شدن این ظروف هستید و دوام و خاص بودن ظروف نگهداری برای شما مهم است می‌توانید ظروف نگهداری مواد خوراکی چوبی را انتخاب نمایید.

ظروف مناسب با مواد غذایی

لازم است با توجه به مواد خوراکی و میزان آن ظرف مناسبی را جهت نگهداری از مواد غذایی تهیه و استفاده نمایید. استفاده از ظروف مناسب از ورود آلودگی و رطوبت به ظرف جلوگیری کرده و موجب سالم ماندن مواد غذایی برای طولانی مدت می‌شود بدون آنکه طعم و بوی آن تغییری پیدا کند.

سازگاری با محیط و دماهای گوناگون

نکته مهم دیگر در تهیه و خرید ظروف نگهداری مواد غذایی، سازگاری ظرف با شرایط و دماهای مختلف است. برای مثال اگر مواد غذایی شما لازم است در یخچال یا فریزر نگهداری شود، باید ظرفی را انتخاب نمایید که قابلیت قرار گرفتن در دمای سرد و منفی را داشته باشد، به این صورت مواد غذایی شما سالم نگه داشته می‌شود و ظرف نیز با گذشت زمان دچار آسیب و شکستگی نمی‌شود.

ممکن است برای شما هم پیش آمده باشد که یک ظرف را در فریزر قرار داده‌اید و بعد از مدتی متوجه ترک و شکستن قسمت‌هایی از ظرف شده‌ باشید، این موضوع زمانی اتفاق می‌افتد که ظرف شما قابلیت قرار گرفتن در محیط سرد را ندارد. برای بررسی این محصول لازم است از قبل مشخصات فنی ظروف که معمولا در انتهای ظرف درج شده است را مطالعه نمایید.

 

نگهداری مواد غذایی

 

قابلیت شست و شو و نگهداری آسان

پیشنهاد می‌شود برای نگهداری مواد غذایی حتما ظروفی را انتخاب نمایید که قابلیت شست و شو داشته باشند و به راحتی تمیز شوند. این کار عمکلرد و کارایی ظرف را بالا می‌برد و موجب می‌شود تا با خیالی آسوده برای نگهداری انواع مواد غذایی در فواصل زمانی مختلف بتوانید از ظرف مورد نظر خود استفاده نمایید بدون اینکه نگران آلوده یا کثیف شدن ظرف باشید.

ظروف با ماندگاری بالا

اگر قصد دارید از یک محصول به صورت مداوم برای نگهداری از مواد خوراکی استفاده نمایید، لازم است به کیفیت و جنس محصولی که خریداری می‌کنید، توجه داشته باشید هرچه جنس ظروف باکیفیت‌تر باشد و از متریال خوبی در ساخت آن استفاده شده باشد، قابلیت آن را دارد که برای طولانی مدت بدون نگرانی از آسیب دیدن ظرف، برای نگهداری از مواد خوراکی استفاده شود.

درپوش مناسب

نگهداری مواد غذایی بسیار مهم است؛ از این رو لازم است ظرفی که برای این منظور انتخاب می‌شود دارای درپوش محکم و خوبی باشد و از ورود هوا و میکروب به داخل ظرف جلوگیری شود. این موضوع در تازه نگه داشتن مواد خوراکی و حفظ طعم و عطر اهمیت بسیاری دارد.

حجم و ابعاد مناسب

نکته مهم دیگری که لازم است در تهیه وسایل و ظرف‌های نگهدارنده مواد غذایی مثل جا ادویه، جا نانی، جا حبوبات، جا بطری، روغن ریز و غیره به آن توجه داشته باشید، ابعاد مناسب ظرف است. این موضوع کمک می‌کند تا ظروف بدون آنکه فضای زیادی را اشغال نمایند در هر قسمت از فضای آشپزخانه یا یخچال شما قرار بگیرند.

طراحی و زیبایی محصول

انتخاب ظروف نگهدارنده مواد خوراکی که دارای طراحی جذاب و زیبایی است به زیبایی دکوراسیون و محیط آشپزخانه شما کمک می‌کند. همچنین لازم است طراحی ظرف‌ها به نحوی باشد که به راحتی بتوان از محتویات داخلی ظروف اطلاع پیدا نمود. برای این موضوع طراحان ظروف نگهداری مواد خوراکی هوشمندانه عمل کرده‌اند. برای مثال برخی از ظرف‌ها با ترکیبی از شیشه و چوب ساخته شده‌اند. یا در طراحی بانکه‌های سرامیکی نام محصولی که باید داخل ظرف نگهداری شود با فونت‌های جذاب و زیبایی روی ظروف حک شده است.

 

لوازم آشپزخانه مورد نیاز برای نگهداری مواد غذایی

 

مزیت‌های استفاده از ظروف نگهداری مواد غذایی

نگه داشتن مواد خوراکی در ظرف‌های مخصوص و مناسب در بهبود سلامتی و کیفیت زندگی نقش چشمگیری دارد. همچنین اگر تازگی، طعم و عطر مواد غذایی برای شما مهم است، پیشنهاد می‌شود حتما از ظروف نگهدارنده مواد غذایی برای این منظور استفاده نمایید. در ادامه به دیگر مزیت‌های این ظروف اشاره شده است.

  • استفاده از ظرف‌های نگهداری مواد خوراکی مانع از هدر رفتن و فاسد شدن مواد غذایی می‌شود. همچنین استفاده از این ظروف کمک می‌کند تا بتوانید به صورت کنترل شده و دقیقی از مواد خوراکی استفاده نمایید. برای مثال استفاده از نمکدان و فلفل پاش، روغن ریز موجب می‌شود مواد خوراکی سالم و برای طولانی مدت نگه داری شود. از طرف دیگر طراحی این محصولات به نحوی است که به استفاده آسان و کنترل شده در هنگام آشپزی کمک می‌کند.
  • مزیت دیگر استفاده از ظروف نگهداری مواد خوراکی کمک به رعایت بهداشت و جلوگیری از ورود آلودگی‌ها به محیط آشپزخانه است.
  • استفاده از ظرف‌های نگهدارنده مواد غذایی به نظم و مرتب شدن فضای آشپزخانه نیز کمک می‌کند به ویژه اگر این ظروف از طراحی زیبایی برخوردار باشند.

دیدگاهی ثبت نشده است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لطفاً پیش از ارسال نظر، خلاصه قوانین زیر را مطالعه کنید:

  • فارسی بنویسید، از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
  • تجربیات شما می تواند در تصمیم گیری سایر کاربران جهت خریداری محصولات مفید باشد ، لطفاً اطلاعات مفید و مربوط به محصول فوق را با توجه به تجربیات خود به اشتراک بگذارید.
  • در هر دیدگاه می توانید حداکثر 5 مورد نقاط قوت و ضعف محصول را ثبت کنید.
  • از ارسال لینک‌ و اطلاعات شخصی از قبیل تلفن، ایمیل و آی‌دی شبکه‌های اجتماعی خودداری کنید.
  • از بکار بردن کلمات و اصطلاحاتی که محتوای نامناسب و توهین آمیز و قومیتی دارند خودداری کنید.
  • اين سايت تابع قوانين و مقررات جمهوري اسلامي ايران است.